Saffet Öğe

Merhabalar,

Bu yazımda son zamanlarda çokça duyduğumuz Sosyal Medya’da insanların başlarına gelen olaylardan bahsedeceğim. Yazımın sonunda da bu olaylara karşı alınması gereken önlemler ve tedbirlerden de bahsedeceğim.

İstatistikler ile Türkiye,

Günümüzde artık herkesin cep telefonu var ve bunların çoğu akıllı telefon. Bakınız, Türkiye İstatiskik Kurumu (TÜİK) Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemine göre Türkiye nüfusunu 79 milyon 814 bin 871 kişi  olarak açıkladı. We Are Social ‘daki Türkiye rakamlarına göre Türkiye’de ki aktif internet kullanıcı sayısı ise 46.28 milyon kişi . Yani nüfusumuzun %58’i, internete bağlı.

  • Türkiye’de aktif sosyal medya kullanıcı sayısı 42 milyon.
    • Türkiye nüfusunun tam yüzde 90’ının mobil aboneliği bulunuyor, 71 milyon kişi mobil bağlantıya sahip.
    • Türkiye’de aktif mobil sosyal medya kullanıcı sayısı ise 36 milyon. Yani nüfusumuzun yüzde 45’i mobil üzerinden (akıllı telefon ya da tabletler aracılığıyla) sosyal medya kullanıyor.
    • Türkiye’deki internet kullanıcı sayısı geçtiğimiz yılın Ocak ayına göre yüzde 10 artış gösterdi. (Ocak 2015’den Ocak 2016’ya)
    • Türkiye’deki aktif sosyal medya kullanıcı sayısı geçtiğimiz yıla göre yüzde 5 artış gösterdi.
    • Türkiye’de mobil cihazlar üzerinden aktif olarak sosyal medya kullanan kişilerin sayısı geçtiğimiz yıla nazaran yüzde 13‘lük bir artış gösterdi. Bu rakam bize mobile göçü net şekilde kanıtlıyor.
    • Türkiye’de telefona sahip olan yetişkinlerin yüzde 56’sı akıllı telefona sahip. Dijital bir cihaza sahip olan kullanıcıların yüzde 5’i giyilebilir teknoloji ürünlerine sahipken, sadece yüzde 1’i e-kitap okuyucuya sahip.
    • Türkiye’deki kullanıcılar olarak bir günde PC ya da tabletler aracılığıyla ortalama 4 saat 14 dakikamızı internet üzerinde geçiriyoruz.
    • Türkiye’deki kullanıcıların sosyal medyada bir günde geçirdikleri ortalama süre 2 saat 32 dakika. Günlük ortalama TV izleme süresi ise araştırmaya göre 2 saat 18 dakika, bu da demek oluyor ki artık televizyon ekranlarından çok, sosyal medyaya bağlıyız!
    • Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 77’si interneti her gün kullanıyor, haftada 1 girenlerin sayısı ise yüzde 16. İnternete ayda bir kez uğrayan kişi sayısı ise yüzde 3 olarak belirlenmiş.
    • Türkiye’deki kullanıcıların en çok kullandığı sosyal platform Facebook oldu. Onun ardından sırasıyla en çok WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter ve Instagram‘ı kullanıyoruz.
    •  Ülkemizdeki Facebook kullanıcılarının yaş grubu dağılımlarında en çok öne çıkan yaş aralığı 20-29 yaş arasında. Türkiye’deki Facebook kullanıcılarının yüzde 63’ü erkek, yüzde 37’si ise kadın.
    • Ülkemizdeki mobil aboneliklerin yüzde 55’i ön ödemeli iken, yüzde 45’i ise faturalı.
    • Mobil bağlantılarda genişbant (3G veya 4,5G) kullananların oranı ise yüzde 39.

    2016 yılı boyunca dijital alanda gerçekleştirilen sunumlarda kullanılacak çok değerli raporun tamamına buradan erişebilirsiniz.

Hal böyle olunca, kötü niyetli insanlar için Sosyal Medya cazip bir alan haline gelmiştir. Kişilerin gün içerisinde zamanlarının çoğunu Sosyal Medya’da geçirmelerini fırsat bilen şebekeler, onların ne sevdiğini, hangi yemeklerden hoşlandığını, hangi tür filmleri izlediğini, hangi tarz kitaplardan hoşlandığını ve hangi renk kıyafetleri giydiğini rahatlıkla analiz ediyorlar.

Son zamanlarda insanların yedikleri yemekleri, girdikleri ortamları bilinçsizce sosyal medyada bir gösteriş yaparcasına paylaşması ve birbirleri ile yarışa girmiş olması bu fırsatçıların ellerini kolaylaştırdı.

Swarm üzerinden hırsızlık,

Tüm üyeleri ve sosyal medya da bulunduğu ortamı arkadaşları ile paylaşmayı seven gençleri hedefi haline getiren şebekeler, sahte ( fake ) kullanıcı hesapları açarak Swarm üzerinden üye oluyorlar. Bu üyeliklerini Facebook’a yaparak daha sonra açık bir Kadın fotoğrafı kullanmak suretiyle hedeflerini ağlarına çekmek için arkadaşlık isteği gönderiyorlar. Çoğu kullanıcı bu kişileri bilinçsizce arkadaş olma ve paylaştığınız fotoğrafların görünürlüğünü artırma amacıyla kabul ediyor. Bu sayede arkadaş olduğunuz kişiye yapmış olduğunuz check-in ( yer bildirimi ) işlemi sınucunda yerinizi paylaşmış oluyorsunuz. Hedefine sizi koymuş bir şebeke siz evden giderken ” Tatile gidiyorum 1 hafta boyunca güneşleneceğim” gibi bir metinle attığınız fotoğrafı görüyor ve evde olmadığınızı anlıyor. Siz yokken de check – in yaptığınız noktaya navigasyon sayesinde geliyor ve evinize girip hırsızlık yapıyor. Sizin zengin mi fakir mi yada mal varlığınızın ne olduğunu herşeyi kısa süre içerisinde öğrenerek böyle bir hırsızlı işlemini gerçekleştiriyorlar.

 

 

ÇÖZÜM

Hangi sosyal medya hesabını veya yazılımını kullanırsanız kullanın, bu yazılımların yabancı olduğunu unutmadan, devlet meseleleri haline gelecek verileri gizleyerek konuşun.

Ayrıca Sosyal Medya hesaplarınızın İkili güvenlik anahtarlarını aktif edin. Twitter, Facebook ikisinde de SMS ile güvenlik kontrolü yapılmaktadır.  Swarm ‘da Facebook üzerinden bağlantı sağlandığına göre tanımadığınız kişileri arkadaş olarak eklemeyin.

 

Başınıza gelen olaylarla ilgili Emniyete bilgi vermeyi ihmal etmeyin.

  Makalemi Beğendiniz mi?

    Yazıyı Paylaşın:

Saffet ÖĞE
Administrator
1991 yılında Konya’da doğdum. 2009 Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Elektronik Bölümünde lise eğitimimi tamamladım. Marmara Üniversitesi Mekatronik Bölümünü kazandım ve 2013 yılında buradan mezun oldum. 2012 yılında Mekatronik Eğitimi Bölümü öğrenci temsilcisi seçildim. Aynı yıl Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi öğrenci temsilcisi seçilerek Marmara Üniversitesi Öğrenci Konseyi Yönetim Kuruluna girdim. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü'nde Gençlik Lideri olarak işe başladım. 2015 yılı Ekim ayından itibaren Kocaeli Uluslararası Gençlik Merkezi'nde Gençlik Lideri olarak çalışmaya devam etmekteyim.

QR:  Sosyal Medya Üzerinden Hırsızlık
Mekale Adı: " Sosyal Medya Üzerinden Hırsızlık "
Kategorisi ve Yazarı: " Bilişim, Genel, İnovasyon " kategorisine " " tarafından eklemiştir.
Tarihi ve Kelime Sayısı : " 07 Şubat 2017 " tarihinde eklemiş ve " 681 " kelime mevcuttur.
Okunma ve Yorum Sayısı : " 1.254 " görüntüleme ve " 0 yorum " yapılmıştır.
  Yorumlar
  Cevap Bırakın

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Tweetle